Sabtu, 7 Mei 2011

Hari pertama memandu ke pejabat

Salam untuk pembaca


Last entry mengenai pengalaman memandu kot, bosan la asyik entry pasal ni je kan?


Ok dipendekkan cerita, aku keluar rumah pada hari Isnin tu seusai solat Subuh, hantar anak ke rumah pengasuh dan terus memandu ke pejabat.


Jangan ditanya perasaan yang melanda jiwa sepanjang perjalanan itu, yang masih aku ingat segalanya amat menakutkan kerana kali pertama bersendirian memandu di sepanjang Jalan Kuching yang amat terkenal dengan kesesakan lalulintas saban masa.


Sekali mati enjin dan seterusnya selamat sampai di tempat parkir pejabat. Syukur sangat-sangat.


Selepas tu boleh pulak takut nak memandu balik, abis camno tu? Sapa pulak yang nak menghantarkan pulang ke rumah?


Kelakarnya 15 minit ambil masa untuk keluar dari tempat parkir ha ha memang kelakar kalau saya kenang saat itu, syukur kerana ada seorang kawan ofis mengajar cari keluar parking dan sejak tu memang senang je la nak keluar dari tempat parkir. 


Perjalanan pulang turut menyaksikan aku membuatkan jalan sesak seminit dua kerana kereta mati enjin di Jalan Mahameru. 


Hari-hari seterusnya dilalui dengan perasaan yang sama, radio pun tak boleh dipasang kerana menambahkan lagi gabra.


Dan hari ni , aku sudah pun hampir 4 tahun memandu , paling jauh pernah memandu di Lebuhraya Pantai Timur . 


Syabas untuk aku sendiri!

3 comments:

puanbee berkata...

syabas..hee jom lah join segemn ben tu , nanti ramai lah kawan baru :)

Hayaro berkata...

nanti saya ushar-ushar blog ben ....mungkin kurang blogwalking, belum cukup masa...

puanbee berkata...

hai hai hai puanbee singgah pe kabor hr ni ?

Catat Ulasan

Template by:

Free Blog Templates