Selasa, 3 Mei 2011

OK ke kahwin dengan lelaki muda?

Salam untuk pembaca..

Hmm macam-macam pendapat tentang hal ni yang boleh kita jumpa di laman sembang, di dalam majalah wanita dan ketika berborak dengan kawan-kawan.

Siapa kita untuk menentukan jodoh sendiri?

Sebolehnya aku juga inginkan lelaki yang lebih berusia dariku, kata orang lelaki berusia lebih matang, lebih bersedia dari segi mental dan kewangannya.

Kalau mengikut pengalamanku berkahwin dengan lelaki lebih muda, kehidupanku teratur kerana kami lebih banyak berbincang dalam menentukan setiap perkara yang perlu dilakukan maklumlah kami tidak mempunyai banyak pengalaman dan kewangan pun tidak lah begitu kukuh namun tidaklah menyusahkan keluarga .

Oleh kerana suami ku itu adalah anak tunggal lelaki dan bongsu pula tu dan aku anak pertama kepada 5 adik di bawah yang kematian ayah ketika sekolah lagi, pastinya sedikit sebanyak pembaca boleh mengagak yang aku lebih berdikari di dalam menjalani kehidupan berumahtangga.

Mana yang sempat ku bereskan tanpa pertolongan suami, laju je ku bereskan .

Janji suami tetap memberi kerjasama di dalam kerja-kerja rumahtangga dan penjagaan anak, maklumlah kami sama-sama bekerja.

Cuma yang aku rasa kureng sikit bila berkahwin dengan lelaki muda ni adalah aku tak dapat nak manja-manja sangat kerana dia yang selalunya menunjukkan sifat manja, anak bongsu la katakan.

Apa-apa pun, di dalam sebuah rumahtangga sifat tolak ansur dan saling memahami amatlah penting , satu lagi jangan lupa komunikasi rahsia utama sesebuah perkahwinan bahagia.

0 comments:

Catat Ulasan

Template by:

Free Blog Templates